gile meyh


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Monday, May 16, 2011

the power of lurve.....

# dianggarkan lapan juta coklat berbentuk 'heart' dihasilkan pada hari Valentine. Manakala sebanyak 36 juta kotak coklat (berbentuk jantung) telah dijual pada hari tersebut di seluruh dunia. 
# ramai artis2 Hollywood telah memilih hari Valentine untuk melangsungkan hari perkahwinan mereka, di antaranya Pamela Anderson dan Tommy Lee, Meg Ryan dan Dennis Quaid, Sharon Stone dan Phill Bronstein dan khabarnya, Brad Pitt dan Angelina Jolie pun bercadang untuk melangsungkan perkahwinan mereka juga pada tarikh tersebut.
# Verona merupakan sebuah bandar di Itali di mana karya Romeo dan Julie dihasilkan oleh Shakespeare menerima lebih kurang 1000 pucuk surat yang dialamatkan ke Romeo dan Julie sedangkan mereka adalah hanya watak fiksyen.
# Pada tahun 1631, Raja Shah Jahan telah mengotakan janji kepada mendiang isterinya iaitu Mumtaz Mahal dengan membina istana yang begitu indah sebagai tanda cintanya yang tak berbelah bahagi. Istana yang dimaksudkan itu adalah istana 'Taj Mahal' di India dan masih tersergam indah hingga ke hari ini.
# Penerima kad Valentine terbanyak sekali sebenarnya adalah guru, diikuti oleh kanak-kanak, ibu, isteri, dan akhir sekali adalah pasangan kekasih.

*** tapi bagi umat Islam. kita tidak digalakkan dan diharamkan untuk menyambut hari Valentine kerana ini merupakan hari bagi orang2 Kristian dan kita juga tak perlu menyambut hari kekasih ini kerana umat Islam saling sayang menyayangi setiap hari bukan hanya pada hari Valentine..    

No comments:

Post a Comment